Olen ollut vuosikymmenet SKL:n jäsen. Olen uskonut, että Kennelliitto tekee pääosin arvokasta työtä rotukoirien hyväksi. Sitä huolimatta minua on alkanut viime vuosina tympäistä. Enimmäkseen se johtuu siitä, että "anarkistina" inhoan kaikenlaista isonveljen holhousta. Olen sitä mieltä, että SKL:n kaltaisen katto-organisaation pitäisi raamittaa väljästi toiminnan rajat ja loput saisi jättää harrastajien omaan harkintaan. Ymmärrän, että siinä on riskinsä. 

Nyt Kennelliitto on uusinut jalostustietokantaa siten, että siitä näkyy, onko kasvattaja esim. allekirjoittanut kasvattajasitoumuksen vai ei. Niinpä minunkin kennelnimeni kohdalla toitotetaan, että ei ole allekirjoittanut sitoumusta. Kiitos kiitos! Koska tuskin kasvatan enää mitään, en ole allekirjoittanut uusinta sitoumusta; sen sijaan olen allekirjoittanut kaksi edellistä ja tietenkin ruksannut pentujen kauppasopimuksiin kohdan, että "on allekirjoittanut kasvattajasitoumuksen" tai miten se nyt menikään. Nyt SKL on tenyt minusta ikään kuin valehtelijan. Tämä taitaa olla minulle liikaa; olen oikeasti loukkaantunut.

Kokonaan toinen asia on sitten se, että sitoumuksen allekirjoittaminen ei tarkoita sen noudattamista eikä allekirjoittamatta jättäminen sitä, ettei noudattaisi sitoumuksen vaateita; se kun ei ole allekirjoituksesta kiinni.