Olen kirjoittanut tästä aiheesta ennenkin ja tulen kirjoittamaan jatkossakin: Ikäihmisellä (88 vee) ei ole verkkopankkia, mutta vakiolaskut ovat maksupalvelussa. Satunnaiset laskut on maksettava pankkiin itse, mihin tarvitaan maksulomake. Niitä saa pankista. Niinpä ikäihminen kävi taas hakemassa näitä lomakkeita ja sai niitä KAKSI KAPPALETTA. Enempää ei kuulemma voi antaa, koska ne ovat niin KALLIITA. Lisäksi hän sai neuvon, että lomakkeenhan VOI KOPIOIDA! Ikäihmisellä ei ole tietokonetta eikä tulostinta. Miten hän kopioi lomakkeen? Neuvo on kaikin puolin törkeä ottaen vielä huomioon, että tällaiset ikäihmiset maksavat pankkipalveluistaan enemmän kuin me verkkopankin käyttäjät. Lisäksi Nordea on tehnyt erinomaista tulosta, mutta katsoo silti aiheelliseksi kyykyttää ja nöyryyttää ikäihmisiä.

P.S. Mahdollisille antiikkisia maksutapoja tuntemattomille  lukijoille kerron, että ikäihminen siis laittaa hankkimansa ja täyttämänsä maksulomakkeen pankin kirjekuoreen ja kiikuttaa sen postilaatikkoon, jonne on matkaa 300 metriä. Uusia maksulomakkeita voi saada kahtena päivänä viikossa muutaman tunnin auki olevasta pankista, joka sijaitsee bussimatkan päässä kaupungin keskustassa. 

(Viimeinen kappale lisätty n. klo 17.)